Özgür ÖZGÜRENGİN
Marka Geliştirme Yönetmeni
YERELDEN GLOBALE

ALTINORDU, bölgesel ve ulusalda güçlü olmasını sağlayacak köklerini toprağın en derin yerlerine doğru saldı. Şimdi sıra, globale uzanan o zorlu ve büyük yolculukta.


6 Haziran 2018, Çarşamba
GÜÇLÜ markanın ilk şartı, doğup büyüdüğü topraklarda güçlü olmaktır. Marka, kendi topraklarında ne kadar köklenirse, ancak o kadar büyüyebilir. Bu nedenle Adidas, Renault, Walmart, Ikea, Samsung ve Google gibi değerli markalarının en güçlü oldukları yer, aslında kendi topraklarıdır.

Bir ağaç gibi yetişir marka.

Önce; tutunmak için köklerini toprağın en diplerine salar. Sonra, köklerinden aldığı güçle yavaş yavaş büyümeye başlar. Fırtınaya, zorlu yaşam koşullarına, güneşin kavurucu etkisine, böceklere ve şiddetli yağmurlara kafa tutar. Yakın çevresinde herkesin görebileceği yüksekliğe ulaşır zamanla. Bu; yerelden bölgesele uzanan bir yolculuktur marka için. Hemen ardından ise globale doğru çok zorlu ve büyük gelişim başlar. Ve o ağaç büyüdükçe, maruz kalacağı faktörlerin etkisi de artar. Globalde tutunmak zordur marka için. Bu nedenle seni har zaman ayakta tutacak güçlü köklerinin olması gerekir.

Altınordu markasının kökleri ise önce İzmir, sonrasında Ege Bölgesi ve ülkemizin hemen her yanına yayılmış futbol okullarıdır. Altınordu’yu asıl güçlü yapan, onu bölgeselden ulusala, oradan da globale taşıyacak en önemli faktör budur.

Geride kalan 6 yıllık süreçte Altınordu, bölgesel ve ulusalda güçlü olmasını sağlayacak köklerini toprağın en derin yerlerine doğru saldı. Şimdi sıra, globale uzanan o zorlu ve büyük yolculukta. 
İzmir’de düzenlenen başta U12 İzmir Cup olmak üzere uluslararası turnuvalar, hemen her yaş kategorisindeki ekiplerin Avrupa’nın futbol ülkelerinde katıldığı dev organizasyonlar, Atletico Madrid, Athletic Bilbao ve Bayern Münih gibi kulüplere yapılan ziyaretler, kurulan iş birlikleri…. Bunların hepsi, global bir aktör olmanın önemli adımları.
Şimdi ise yeni bir dönemin içerisine giriyoruz. Uzun yıllar Türkiye Futbol Federasyonu’nda görev yapan Aydın Güvenir, Altınordu markasının uluslararası arenada tanıtımından ve gelişiminden sorumlu yönetici olarak göreve başladı. Bu önemli adımın, Altınordu’yu Avrupa futbol endüstrisi içinde farklı bir noktaya doğru taşıyacağına inanıyorum.

Sadece zamana ihtiyacımız var...

Ağaç için neyse olan, insan için de aynı. Ne kadar çok isterse yükseklere ve ışığa çıkmaya, o kadar kuvvetle dalmaya çabalar kökleri, toprağa, aşağılara, karanlığa…”, Nietzche